"Du har ju verkligen blivit rund i ansiktet"

"Du har ju verkligen blivit rund i ansiktet, och du som kämpat så hårt för att gå ner i vikt"

Japp, precis denna kommentar fick jag idag, precis som om jag kan rå för att en del av vikten i samband med graviditeten sätter sig i ansiktet på mig och inte enbart på rumpa/lår samt självklart du magen

Men helt ärligt! Även om jag vet att jag inte kan styra över vart "fettet" sätter sig så är det sjukt jävla frustrerande att få höra.. Precis som om jag inte ser det själv?! Jag behöver inte höra det från bekanta samt nära och kära också.. 

Varför?!?? VARFÖR har alla helt plötsligt rätten att kommentera hur jag ser ut bara för att jag är gravid?! Kommentera vad jag äter och inte äter, försöka läxa upp mig i hur och vad och när man ska köpa grejer?! Precis som om jag inte bestämmer det själv? 


Dagens positiva eller snarare kanske veckans positiva är alla söta kunder på jobbet som gratulerar och frågar när det är dags och ger massa råd till mig och berättar hur de hade det, konstigt hur man får en helt annan kontakt med människor (kvinnor som varit gravida/är gravida) nu, som gravid än vad man får som icke gravid. :)

Kommentarer
Elin Algotsson

Jag kan verkligen bli arg på hur folk tar sig rätten att kalla en gravid kvinna för tjock. Herregud är det inte bara fantastiskt att man har en fungerande kropp som klarar av att bära ett barn och sätta en ny individ till världen?! Det är omtumlande och jobbigt nog att vara gravid utan alla dessa kommentarer om hur stor man är, hur rund man är i ansiktet, hur man äter mycket osv.... morr!!

Svar: Kan inte annat än hålla med dig! Jag blir vansinnig på det! Förstår lixom inte varför folk helt plötsligt ens tror sig ha rätten att göra det?!?? Och mat, varför bryr de sig nu när de aldrig gjort det innan?!
Som du sa.. Morr!
Emma Svahn

       http://elinalgotsson.blogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: