"Oj! Va tjock du har blivit"

Om det är något som jag verkligen reagerat över sedan jag blev gravid så är det att helt plötsligt så verkar alla få en "rättighet" att kommentera hur jag ser ut, storleken på min mage, mina former osv..

Personer som aldrig tidigare har sagt ett ord om hur jag ser ut gör det nu helt plötsligt.
Kommentarer som "oj! Va stor du har blivit!" Eller " jag såg att du var gravid, du har blivit så rund i ansiktet" så säger man väl inte till någon? Gravid eller ej, det gör man bara inte... Det är sin sak om man efter det att jag i detta fall, berättat att jag är gravid kommer kommentarer likt "jag tyckte väl att det såg ut som en bebismage" eller så, för en kommentar som den har ju absolut ingenting dömande eller idealistiskt i sig...

Och framför allt så har tydligen ALLA rätt att känna på min mage?! Vad är det frågan om? Jag har aldrig och skulle aldrig få för mig att gå fram till en kvinna som jag typ inte känner och från ingenstans börja känna på hennes mage bara för att jag ser att hon är gravid!

Nä! Det är mycket man får ta som gravid, inte nog med att man har två tusen miljoner extra hormoner i kroppen som spökar med en, utan sen allt folks kommentarer och reaktioner...
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: