Självkänslan - den nakna sanningen

Det är allt utom enkelt att försöka behålla någon form av självkänsla och självförtroende när man bara känner sig fet. Och då menar jag inte fint gravidmullig, utan fet.. Allt putar överallt! Behån är för tight så det bullar i ryggen för att ta ett exempel. Kul...

Alltså det är bara vecka 23 nu, 22+2 för att vara exakt. Hur ska jag känna mig nästa vecka? Eller om 10 veckor? 
Jag försöker hålla humöret uppe och intala mig själv att självklart är det värt det - vilket jag tycker det är! Men för en person som kämpat för att gå ner i vikt under 1 års tid, och lyckats gå ner 14kg så är det inte någon kul känsla när man ser att allting bara kommer tillbaka.. 
Vet lixom inte riktigt vad jag ska göra för att få bort dessa tankarna... 
Tips mottages tacksamt! 

Kommentarer
annie carlsson

Men emma! Tänk ifall du inte hade tappat de där 14kg, o sen hade fått graviditetskilona OXÅ! då hade du ju haft ännu längre väg ner, förstår du vad jag menar? :) Kram på dig!

annie carlsson

Men emma! Tänk ifall du inte hade tappat de där 14kg, o sen hade fått graviditetskilona OXÅ! då hade du ju haft ännu längre väg ner, förstår du vad jag menar? :) Kram på dig!




* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: